Alla inlägg den 20 januari 2014

Av fearanddream - 20 januari 2014 11:53


För ett år sen skrev jag följande i bloggen:

 

"Jag lovar aldrig mig själv eller andra att jag ska skriva varje dag, men det är min önskan att så göra. Jag älskar att skriva och har så alltid gjort. Sedan jag startade den här bloggen har det varit tre dagar som jag inte har skrivit. Jag kan säga som så, att om jag inte skriver är det för att det är fysiskt eller mentalt omöjligt just då.

Nog om det. Jag har nu bestämt hur bloggen kommer se ut framöver. Jag kommer skriva varje dag, om jag, som sagt, inte är fysiskt eller mentalt absolut förhindrad.

Måndagar kommer handla mest om mig själv. Jag vill ju att ni ska lära känna mig och få ett hum om vem jag är.

Tisdagar kommer ägnas åt hälsa, både fysisk och psykisk sådan. Varje tisdag kommer jag således försöka att skriva om både fysisk och psykisk hälsa, vilket ofta går hand i hand.

Onsdagar kommer jag ägna åt humor, som är en stor del av vem jag är.

Torsdagar tillägnar jag det härliga ämnet litteratur, som, på många olika sätt och vis, ligger mig enormt varmt om hjärtat.

Fredagar är den dagen då jag kommer skriva inom ämnet hobby. Som ni redan vet, har jag haft en period av intensivt legobyggande, men nu har jag tröttnat på det. Jag är sådan: jag ger allt och lägger ner hela min själ en massa hjärta och mängder med tid på en enda grej. Jag blir nästan manisk i mitt hållapåande. Helt besatt. Sen tröttnar jag och går vidare till något annat.

Lördagar ägnas åt det ständikt aktuella ämnet lika för alla, där jag skriver om orättvisor i samhället med mera.

Och på söndagar kommer jag presentera min vecka i bilder. I dag blev det tyvärr inte så, eftersom jag inte tagit tillräckligt med bilder.

 

So long! Ständigt på språng :-)"

 

Jag minns den dagen, för det var inte långt efter det som jag blev mentalt förhindrad att skriva. Dock skrev jag ändå en del under den depparperioden. 

I dag, exakt ett år efter ovanstående inlägg, kan jag säga att jag skriver när jag känner att jag har något att ge. Att jag inte skriver varje dag behöver alltså inte innebära att jag är fysiskt eller mentalt förhindrad att göra det.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards