Alla inlägg den 12 februari 2014

Av fearanddream - 12 februari 2014 21:11

Vilken är den västa mardrömmen du någonsin haft?

 - Under väldigt många år, från att jag var liten, drömde jag samma dröm nästan varje natt. Jag befann mig i stort gammalt kråkslott någonstans. Där fanns inga fönster, men ändå var det som om månen lyste in lite grann, för det var inte helt mörkt. Jag ville bara ut därifrån och fick gå omkring och leta efter en utgång. Känslan i drömmen var främst stark ångest men också ren skräck och panik. För jag visste att det gömde sig otäcka människoliknande varelser lite varstans i huset, men jag visste inte vart. Risken att jag skulle råka stöta på dem under mitt letande var ganska stor.

Vissa gånger när jag drömde träffade jag på en av de där varelserna, och då var ångesten extrem.

Drömmen slutade alltid på samma sätt: att jag stod nedanför en trappa, och hade letat igenom hela huset och inte hittat utgången. Jag visste att jag var tvungen att gå uppför den där trappan, men där uppe var det mörkt och jag vågade inte. 

Där vaknade jag alltid.

Sista gången jag drömde den drömmen vågade jag mig uppför trappan, och när jag kom upp var där en dörr som jag öppnade, och i rummet innanför var det ett stort fönster som solen sken in genom.

 

Vilken sorts humor får dig att skratta?

 - Jag älskar sarkasm! Det som får mig att skratta mest är dock när komiker driver med sig själva, som Johan Glans när han driver med att han själv är jäkligt blek. På kvällarna kan i stort sett vad som helst få mig att kikna av skratt dock.

 

Är rutiner viktiga i ditt liv?

 - Ja, extremt viktiga. Jag klarar mig inte utan dem.

Varför?

 - I grund och botten för att jag ska må så bra psykiskt det bara är möjligt. Därför måste jag äta bra på regelbundna tider, lägga mig samma tid varje kväll, sova exakt lika många timmar varje natt och gå upp samma tid varje morgon

 

Hur kommunicerar du?

 - Jag anser att kommunikation är något av det viktigaste i alla former av relationer.

Själv är jag sån att jag pratar om saker, och håller de inte inom mig. Självklart säger jag inte vad som helst, men om något skaver och stör mig angående något en person sagt eller gjort exempelvis, så pratar jag med den personen om det. Dessutom har jag ett stort behov av att förstå andra och att andra förstår mig. Därför är jag rak och ärlig.

 

Är du bra på att planera?

 - Ja, gud ja. Nästan FÖR bra ibland.

Varför?

 - För att det är en del av min GAD (gneraliserat ångestsyndrom) innebär att jag inte klarar av någon sorts ovisshet alls, och mår något bättre om jag planerar allt.

 

Är du en ältare eller en problemlösare?

 - Helt klart och utan tvekan en problemlösare. Jag har aldrig förstått grejen med rent ältande. Hur står man ut? 

 

Vilka egenskaper eller sidor som du har hade du redan som barn?

 - Jag hade väldigt lätt att lära mig läsa och skriva, och intresset och lättheten för det svenska språket har jag kvar. När jag var sex år visste jag för första gången att jag ville bli författare, och nu skriver jag på min första roman. 

Redan då hade jag ett stort hjärta som brann för de utsatta i samhället och det gör det fortfarande. 

Jag var en känslig person redan då. Jag är väldigt sårbar, men det visar jag oftast inte för andra.

 

Vad har du lärt dig tack vare dina livskriser?

 - Oj, massor! Jag har blivit oerhört ödmjuk, och jag förstår andra människor på ett helt annat plan. Ingen har rätten att döma någon! Jag har nått ett djup som många aldrig får äran att nå. Jag har verkligen lärt mig vem jag är på riktigt.

 

Är du romantisk?

 - Ja, jag är faktiskt det! Det trodde jag inte själv, men jag har insett det nu. Jag älskar romatik!

 

Vem stör du dig på?

 - Isabella Löwengrip (Blondinbella)

Varför?

 - På väldigt kort tid har hon yttrat sig om saker som hon verkar ha noll koll på! Bland annat så hävdar hon att man är dum om man väljer att röka, och att hon inte är feminist. Bara det att hon missuppfattat det här med feminism nåt så in i helvete. med andra ord: Hon yttrar sig om sånt hon inte vet nånting om, och det är något av det värsta jag vet.

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards