Alla inlägg den 15 februari 2014

Av fearanddream - 15 februari 2014 18:24

Vad innebär det att vara lycklig?

 - Jag tror att många har en bild av att lycka innebär att man är så där sprudlande själaglad hela tiden, att man bara dansar fram istället för att gå och aldrig kan sluta le. Det är inte min bild av vad det innebär att vara lycklig. Jag tycker att lycka innebär att vara tillfreds, nöjd där man är, och även om man strävar efter vissa saker eller drömmer om att göra en massa saker så gör även denna strävan och drömmarna att man kan se med glädje och tillfredsställelse på framtiden.

 

Vilken är din största fördom?

 - Att de flesta killar inte förstår hur tjejer fungerar sexuellt. När killar är stressade, mår dåligt eller är i gräl med flickvännen vill de ha sex för då lugnar de ner sig, medan de flesta tjejer inte alls fungerar så, utan tjejer behöver känna sig lugna och vilja ha sex innan man har det. Dessutom verkar många killar tro att alla tjejer kan få orgasm enbart genom penetration. Killar måste lära sig att G-punkten INTE är en högkänslig punkt, utan det är klitoris som är det.

 

Vilken är din favoritdessert?

 - Chokladpudding med vispgrädde, utan tvekan. Jag har älskat det sen jag var barn och ännu har ingen efterrätt lyckats slå den.

 

Vad är det värsta med våren?

 - att det är så ljust då. Det kan låta konstigt, men mitt psyke mår inte bra av för mycket ljus. Därför hamnar jag alltid i ganska extrem psykisk ohälsa en period mellan vinter och vår. Då måste jag sjukskriva mig och vara hemma.

 

Vad anser du om alla dieter?

 - Helt ärligt så är jag sjukt trött på dem! Samtidigt vet jag att exempelvis LCHF har hjälpt många att gå ner i vikt, men jag tror att om man äter och dricker sunt, så kanske man aldrig får den där övervikten som gör att man behöver börja med en sådan diet. 

 

Du brinner för att sätta stopp för pälsindustrin och kallar dig "djurvän", men äter kött. Förklara!

 - Jag jämställer inte oss människor med exempelvis boskapsdjur. Jag vill stoppa lidande, inte att djur slaktas. Jag väljer dock noga vilket kött jag äter, vart det kommer ifrån och så vidare. Jag tycker inte att det är så jäkla svart eller vitt, att: antingen är du djurvän och då äter du baske mig inte kött heller, eller så är du inte en djurvän!

 

Läser du ditt horoskop regelbundet?

 - Ja, jag gör ju det. Mest för att det ofta står positiva saker och det gör mig glad.

 

Vem är världens vackraste kvinna?

 - Jessica Biel! Jag har tyckt det sen jag såg henne första gången i "sjunde himlen". Hon är sagolikt vacker. Alltid!

 

 

Varför har du fler manliga än kvinnliga vänner?

 - Delvis för att det bara har blivit så, känns det som. Men mest beror det nog på att jag tycker att killar är så mycket enklare att umgås med. Tjejer är ofta för jävla jobbiga!

 

Du har känt till begreppet "meditation" i många år och har själv mediterat mycket. Vad innebär meditation egentligen?

 - Ja, meditation är något alldeles fantastiskt! När man mediterar befinner man sig i ett tillstånd mellan vakenhet och sömn. Man samlar energi och mår så mycket bättre! Alla borde pröva!!

 

Vilket är ditt drömresmål?

 - Jag reser helst till solen och bara slappar och badar och äter god mat, men jag vill också gärna åka till London! Det finns många ställen jag kan tänka mig att resa till, men jag är sån att jag blir otroligt rastlös av att flyga, jag tycker att det är så sjukt tråkigt! Därför vill jag helst inte flyga för långt.

 

Vad föredrar du: + 30 grader eller - 10 grader?

 - Jag tycker om sommaren, men 30 grader blir för varmt för mig i längden, så jag föredrar då - 10 grader. Dock är temperaturer på runt 20 plusgrader perfekt, tycker jag.

 

Vilken är den bästa film du någonsin sett?

 - Trainspotting. Den har allt! 

 

Varför tittar du aldrig på TV?

 - Jag finner det inte speciellt intressant antar jag. Jag kan bli väldigt rastlös om jag inte har något att göra med händerna.

 

Vad är det bästa med böcker?

 - ALLT! Man kan drömma sig bort, gör egna bilder i huvudet med mera. För egen del är det ett sätt att koppla av, stänga ute omvärlden och komma ner i varv. Eftersom jag är väldigt rastlös av mig, så behöver jag läsa på kvällarna för att kunna sova sen.

 

Inom vilket område skulle du vilja göra karriär?

 - Psykologi på det ena eller andra sättet.

 

Vad hittar man alltid i din plänbok?

 - Betalkort och bonuskort till apoteket.

 

Vilken är världens vackraste färg?

 - Alla färger tillsammans är vackrast! Jag älskar regnbågar.

 

Är du ordningssam?

 - Ja, det är jag, men vissa tror inte riktigt på det eftersom saker kan ligga lite här och var hemma hos mig, men det är just det som är grejen. Jag är ordningssam, för jag har stenkoll på vart allt ligger.

 

Vad anser du om att vi har ett kungahus?

 - Åh, jag tycker det är så himla roligt! Jag älskar kronprinsessan!!

 

Vad tycker du om alla   dag?

 - Mysigt! Ja, det kanske är ett jippo för att få oss att shoppa mer, men jag tycker att man istället kan se det som en högtid för att fira kärleken.

 

Vad äter du helst på restaurang?

 - Kinamat.

 

Varför dricker du inte alkohol?

 - För att det ger mig otroligt mycket ångest! Och då pratar jag inte om vanlig ågren, utan ordentlig ångest, självmordstankar med mera under minst en veckas tid efteråt. Det beror på att jag har generaliserat ångestsyndrom.

 

Vilken är din favoritgrönsak?

 - Brysselkål!

Av fearanddream - 15 februari 2014 16:30

     

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards