Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Lär känna mig (akt 9)

Av fearanddream - 22 februari 2014 21:41

När känner du dig riktigt lugn?

 - När jag har legat och läst en stund på kvällen. Jag ligger då i sängen och efter en stund har jag lyckats stänga av yttervärlden fullständigt. Om telefonen ringer då, så märker jag det inte. Underbart! Då är jag lugn på riktigt, på djupet.

 

Vad föredrar du: sms eller FB?

 - Jag kommunicerar mest via FB. Jag har kontantkort på mobilen och är så jäkla bra på att glömma ladda på det, så oftast har jag inte ens pengar på mobilen.

 

Köper du skraplotter regelbundet?

 - Nej, det gör jag nästan aldrig.

 

Vilken hushållssyssla föredrar du framför andra?

 - Tvätta helt klart. Jag vet inte riktigt varför faktiskt, den delen av mitt liv har jag inte riktigt analyserat sönder och samman än.

 

Jeans eller mysbyxor?

 - Jeans. Jag är en riktigt jeanstjej och har varit det så länge jag har ägt jeans. Jag äger inte ens några mysbyxor. Men däremot har jag ett par baggy brallor som jag använder hemma. Självklart är de i jeanstyg.

 

Vilka är dina föräldrars bästa egenskaper?

 - Mammas är att hon alltid står på sig och aldrig låter någon trampa på henne. Hon är tuff och ascool! Pappas är hans humor. Han är riktigt bra på att få mig att skratta.

 

Vad gör dig uppretad?

 - Det beror på, men just nu gör energitjuvar mig väldigt uppretad.

 

Vad är rättvisa?

 - Att behandla människor utifrån deras förutsättningar. Mer rättvist än så kan det knappast bli.

 

Vad är det bästa med våren?

 - Dofterna, den skira grönskan, att få se lyckliga kossor släppas ut.

 

Tror du på ödet?

 - Inte det minsta.

 

Vilken är den största myten kring hur fångar har det i svenska fängelser?

 - Jag vet inte riktigt, men en är ju att fångarna skulle ha det så himla bra bara för att de får bra mat. Men jag tror ändå att vara frihetsberövad är tillräckligt för att må riktigt skitdåligt, trots att man äter bra mat. Ja, herregud, vilka dumma myter det finns.

 

Vad är mest fascinerande gällande rymden?

 - Att den är oändlig, aldrig tar slut och att vi är så jättesmå egentligen.

 

Har du testat att snusa nån gång?

 - Ja, och jag minns fortfarande första gången jag testade. Det var förfest, men jag kunde inte följa med, för snuset fick mig att må så jäkla illa. I efterhand sa mina kompisar: "Du var inte vit i ansiktet, du var GRÖN!" hahahaha!

Det var cache mini dessutom.

 

Vad har du för morgonrutiner?

 - Det beror lite på när jag vaknar, men jag vill alltid komma ut och gå en promenad ganska omgående.

 

Är vad som helst möjligt?

 - Det som genomförts tidigare är alltid möjligt, det som aldrig ens har testats är möjligt att testa.

 

Tror du på spöken/andar?

 - Jag befinner mig mitt emellan. Jag vet inte vad jag ska tro, min hjärna kan inte bestämma sig riktigt.

 

Vad knäcker dig?

 - Det vet jag inte, för ingenting har någonsin lyckats knäcka mig än.

 

Är du rädd för döden?

 - Inte det minsta. Det finns mycket som är värre än att dö.

 

Har du ring 112 nån gång?

 - Ja, vid ett par tillfällen. Bland annat en gång när en tydligt påverkad alkoholiserad kvinna i stan där jag bor misskötte sin hund och misshandlade den mitt på torget. Samt när jag upptäckte att det varit inbrott i en släktings hem.

 

Vad ger dig inre styrka?

 - Erefarenheter, att bry mig om mig själv, att få finnas för andra och samtidigt få vara sårbar och lita på att andra finns för mig.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fearanddream - 29 april 2015 21:18

  Q1: Är du en innomhus- eller utomhusperson? A: Tråkigt svar, men faktiskt både och. Lever man här i Sverige så är det nog oftast så. Det beror liksom på väder och vind. Vore det alltid vår utan regn så skulle jag troligtvis bo utomhus dock. De...

Av fearanddream - 27 mars 2015 11:18

Hur du skriver en sammanfattning av en artikel   När du skriver en sammanfattning av en text eller liknande som du läst, så är oftast syftet att du ska visa läraren att du läst och förstått.  Hur du producerar en sammanfattning:     1. L...

Av fearanddream - 25 mars 2015 20:31

1. Färger existerar inte och om ett träd faller i skogen och ingen är där, så hörs det inte Låter konstigt? Absurt? Skrattretande och rent av dumt? Sanningen är att färger existerar inte där ute, utan det är strukturer i hjärnan som tolkar olika tä...

Av fearanddream - 15 mars 2015 16:43

50 tricks för att plugga bättre, snabbare och med mindre stress   1. Visualisera Grejen här är att du vill omvandla teoretisk information till bilder. Om du kämpar med att förstå ett koncept, är visualisering en bra teknik att bärja med.   ...

Av fearanddream - 7 mars 2015 21:05

Hur kan man komma fram till vilken som är ens lärstil? I slutändan vill du kanske anlita en konsult för råd gällande lärstilar, men så länge kan du ta ett snabbtest på http://homeworktips.about.com/od/homeworkhelp/a/lstyleqz.htm Du kan också lära ...

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards