Alla inlägg den 23 februari 2014

Av fearanddream - 23 februari 2014 13:36

Vad väljer du: kanin eller hamster?

 - Inget av det. Jag gillar inte att man har djur instängda i burar.

 

Hur fungerar mindfulness?

 - Mindfulness härstammar från meditation och är ett sätt att slappna av och, åtminstone för en stund, vara här och nu. Jag utövar det mycket och det hjälper mig enormt mycket. 

 

Behöver vi människor fysisk närhet?

 - Oh, ja! Dessutom behöver vi det från andra, så det är inte alltid det hjälper att klappa på sig själv.

 

Finns det något du inte skulle klara av?

 - Det finns mycket, men det mesta handlar om moral. Jag skulle inte klara av att skinnflå en hund levande exempelvis. Vilket ytterst få människor skulle klara av, som tur är.

 

Är du bestämd av dig?

 - Ja, det är jag sannerligen. Jag är envis som en jäkla åsna också, men jag vet samtidigt när det är dags att ge upp, vilket inte är ofta.

 

Vad bör man tänka på innan man reser till Egypten?

 - Dricks! Ge alla en jäkla massa dricks. Gör du inte det blir du behandlad som en oönskad pestsmitta, men om du ger dricks blir du behandlad som en kung.

 

Varför anser du att man skall vara öppen om psykisk ohälsa?

 - För att det är otroligt många som lider av det, ca en av fyra lider av psykisk ohälsa. Dessutom finns fortfarande en hel del myter kvar och de måste vi alla hjälpas åt att spräcka hål på. Det finns fördomar om att vi med psykisk ohälsa är så jäkla knäppa och fullkomligt onormala, men vi är ju precis som vem som helst!

 

Vilken är din favoritsiffra?

 - Fem. Varför har jag ingen aning om. Den ger mig bra vibbar helt enkelt.

 

Stöttar du alltid dina vänner?

 - Jag hoppas det. Jag försöker så gott jag bara kan, men jag kan inte hjälpa alla på samma gång, så är det bara. Det är viktigt för mig att finnas där och stötta och det är skitjobbigt när jag inte kan det.

 

Varför tycker du om skogen?

 - Den är så äkta, doftar underbart, är vacker och så vidare.

 

Gillar du att bada där du inte bottnar?

 - Det beror på hur sjupt det är, hur okänt vattnet är och om jag ser botten eller inte.

 

Kan du sticka?

 - Nej, jag har glömt bort hur man gör (igen). Jag har lärt mig en miljon gånger, men sen gör jag det så himla sällan så jag glömmer bort hur man gör emellanåt.

 

Syr du mycket?

 - Inte just nu. I perioder gör jag det, men just nu känner jag inte alls för det.

 

Har då hållit ett hyllningstal någon gång?

 - Ja, det har jag. Jag är grym på att skriva och hålla tal, så är det!

 

Vilken veckodag är din favorit?

 - Måndagar. Konstigt va? Måndagar är underbara för de innebär en ny början.

 

Tycker du om ris?

 - Ja, det är gott! Speciellt riset på kinarestauranger.

 

Nämn tre positiva saker med att gå vilse i öknen?

 - Man får chansen att veta hur urin smakar, man kan försöka bygga ett skitstort sandslott, om man överlever har man en grym story att berätta sen.

 

Är du intresserad av vetenskap?

 - Ja, absolut. Det är fascinerande med allt som vetenskapen kommer fram till.

 

Om hela världen vore i en enda färg, men olika nyanser, vilken färg skulle du välja?

 - Grön. Det är världens mest fantastiska färg. Den är glädje, lycka, skog och underbara dofter.

 

Nämn en sak som du inte är bra på?

 - Jag är inte bra på att ta symtom på allvar, och då menar jag symtom hos mig själv. Enbart när det är psykiska symtom så tar jag dem på största allvar, annars skakar jag bara på huvudet och rycker på axlarna åt symtom medan omvärlden skriker åt mig att åka in till sjukan. 

 

Om du fick välja att utrota en av världens djurarter, vilken skulle det då bli?

 - Får man välja människa? haha! Nej, men jag skulle helt klart välja det ytterst onödiga djuret fästingar! Och ja, de är typ den enda djurarten vars existens är fullkomligt onödig. De suger blod och sprider sjukdomar. Dessutom finns det inga andra djur som äter fästingar heller.

 

Om du vore kille, vad skulle du då vilja heta?

 - Johan, tror jag. Det är ju ett alldeles fenomenalt namn. Enkelt men fint.

 

Är du skotträdd?

 - Ja, oerhört! Men det har blivit betydligt bättre och det är skönt, för då slipper jag lida varje nyår.

 

Har du varit på gudstjänst någon gång?

 - Ja, när jag konfirmerade mig. Det är väldigt mysigt i kyrkor.

 

Har du ridit på en häst någon gång?

 - Ja, en gång. 

 

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards