Alla inlägg den 24 februari 2014

Av fearanddream - 24 februari 2014 18:02

  1.  Jag blir exalterad när jag hör riktigt bra musik 
  2.  Jag använder mer energi än de flesta andra, på att försöka förutse vad som kan bli fel, och vidta mina försiktighetsåtgärder 
  3.  Jag är bra på att upptäcka nya möjligheter 
  4. Jag blir lätt inspirerad och får många bra idéer 
  5. Jag vet att det finns mer mellan himmel och jord, än vi kan höra och se 
  6. Jag har en låg smärttröskel 
  7.  Jag upplever ofta att det som ser ut att vara en enkel sak för andra, blir för mycket för mig 
  8.  Jag behöver vara ensam varje dag 
  9.  Om jag ska vara tillsammans med andra i mer än 2-3 timmar, utan möjlighet att vara lite för mig själv, blir jag ofta utmattad 
  10. Jag har lust att gömma mig när det är konflikter i luften 
  11.  Också ilska som inte är riktad mot mig, belastar mig 
  12. Andra människors smärta går djupt in i mitt system 
  13. Jag gör mycket för att slippa obehagliga överraskningar eller misstag 
  14. Jag är kreativ 
  15. Konstverk kan ibland fylla mig med glädje 
  16.  Jag har en känsla av att tröskeln för hur många intryck jag kan ta in åt gången, är lägre än för de flesta andra. Det är t ex svårt för mig att följa med i ett samtal samtidigt som jag surfar efter uppgifter på nätet 
  17. Jag tycker inte om att vara i mycket stimulerande omgivningar som t ex tivoli, 
    köpcenter eller idrottsarenor 
  18.  Om jag ser bilder av våld i TV, kan det påverka mig i flera dagar 
  19. Jag tänker mer över saker än de flesta andra 
  20. Jag har en god känsla för hur djur och växter har det 
  21.  När jag ser vacker natur fylls jag av ett inre jubel 
  22.  Mina antenner är riktade mot andra människor så att jag känner hur de mår 
  23.  Jag har lätt att få dåligt samvete 
  24. Jag blir stressad om någon ser på, när jag arbetar 
  25. Jag har sinne för vad som är äkta, och jag genomskådar ofta andra människors spel 
  26. Jag blir lätt förskräckt 
  27.  Jag kan erbjuda en intensiv närvaro och en djup kontakt 
  28.   Jag kan bli mycket irriterad på ljud som inte ser ut att störa de flesta andra 
  29.  Jag har en god intuition 
  30.  Jag kan njuta av att vara ensam 
  31.  Jag tänker för det mesta efter ordentligt, och jag är bara sällan snabb och spontan 
  32.  Höga ljud, starka lukter eller skarpt ljus kan irritera mig mycket 
  33.  Jag har ett större behov av att vila mig i lugn och ro, än de flesta andra 
  34.   Om jag är hungrig, eller om jag fryser har jag svårt att bortse från det 
  35.   Jag har lätt till tårar 

Av fearanddream - 24 februari 2014 11:04

Kan du prata italienska?

 - Ja, flytande. Haha! Nej, det kan jag inte. Jag kan säga: "Bonjorno, uno calzone. grazie" (ursäkta ev. felstavning) och man klarar sig rätt bra med den frasen där borta.

   

 

Vilken är din favoritsak att köpa?

 - Det beror lite på, men i morgon inleds något av det bästa på hela året: BOKREAN! Det är en av mina absoluta favoritsaker att köpa.

 

Vad fascinerar dig mest med människokroppen?

 - Att tarmarna får plats. Alltså ca 7 meter tarm har vi i vår mage!  Om man skulle stryka ut hela ytan på tunntarmens innervägg så skulle vi få en yta på ca 300 kvadratmeter, ungefär samma som ytan på 1,5 tennisplan! Och allt detta ryms i varje vuxen persons mage!

 

Biter du på naglarna?

 - Ja, men inte alltid. Jag gör det bara när de blir för långa, för då blir de så spröda och går av.

 

Hur mycket väger du?

 - Ungefär 55 kg till mina 174 cm.

 

Har du glasögon/linser?

 - Nej.

 

Finns det någon sport du gillar att utföra?

 - Ja, baseball och liknande. dessutom är badminton och pingis sjukt kul att utföra tycker jag.

 

Skänker du mycket pengar?

 - Nej, över lag gör jag det inte. Jag är aktiv inom organisationer på andra sätt.

 

Vilken var din favoritsaga som barn?

 - Det var Rödluvan och Vargen, men också Hans och Greta på bröderna Grimms sätt då.

 

Har du spelat paintball någon gång?

 - Nej, för jag har hört att det gör ont, och jag är sån att jag avskyr plötslig smärta.

 

Är du fysiskt stark?

 - Inte direkt, men jag har insett att man klarar jäkligt mycket om man verkligen vill, är envis och har ett jävlar anamma.

 

Hur ofta dammsuger du?

 - När det behövs, men det brukar bli ungefär två gånger i veckan.

 

Tolkar du in för mycket i sånt folk säger till dig?

 - Ibland gör jag det. Det är ganska jobbigt att analysera hela tiden.

 

Vad är det roligaste med att spela teater?

 - Att få vara någon annan för en stund, uppträda. Det är fantastiskt!

 

Brukar du tända ljus hemma?

 - Ja, under den mörka tiden av året iaf.

 

Har du fiskat nån gång?

 - Nej, jag klarar inte av att vara med om att döda djur.

 

Är du rädd för ormar?

 - Inte paniskt eller fobiskt, men jag springer om jag möter en orm i skogen.

 

Gillar du att cykla?

 - I nerförsbacke ja. Annars nej.

 

Vad gör dig uttråkad?

 - Att spendera för mycket tid hemma.

 

Gillar du åkattraktioner?

 - Nej, inte det minsta. Antingen är de för tråkiga eller så är de för läskiga.

 

 

 

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards