Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Jag är HSP: This is me!

Av fearanddream - 24 februari 2014 18:02

  1.  Jag blir exalterad när jag hör riktigt bra musik 
  2.  Jag använder mer energi än de flesta andra, på att försöka förutse vad som kan bli fel, och vidta mina försiktighetsåtgärder 
  3.  Jag är bra på att upptäcka nya möjligheter 
  4. Jag blir lätt inspirerad och får många bra idéer 
  5. Jag vet att det finns mer mellan himmel och jord, än vi kan höra och se 
  6. Jag har en låg smärttröskel 
  7.  Jag upplever ofta att det som ser ut att vara en enkel sak för andra, blir för mycket för mig 
  8.  Jag behöver vara ensam varje dag 
  9.  Om jag ska vara tillsammans med andra i mer än 2-3 timmar, utan möjlighet att vara lite för mig själv, blir jag ofta utmattad 
  10. Jag har lust att gömma mig när det är konflikter i luften 
  11.  Också ilska som inte är riktad mot mig, belastar mig 
  12. Andra människors smärta går djupt in i mitt system 
  13. Jag gör mycket för att slippa obehagliga överraskningar eller misstag 
  14. Jag är kreativ 
  15. Konstverk kan ibland fylla mig med glädje 
  16.  Jag har en känsla av att tröskeln för hur många intryck jag kan ta in åt gången, är lägre än för de flesta andra. Det är t ex svårt för mig att följa med i ett samtal samtidigt som jag surfar efter uppgifter på nätet 
  17. Jag tycker inte om att vara i mycket stimulerande omgivningar som t ex tivoli, 
    köpcenter eller idrottsarenor 
  18.  Om jag ser bilder av våld i TV, kan det påverka mig i flera dagar 
  19. Jag tänker mer över saker än de flesta andra 
  20. Jag har en god känsla för hur djur och växter har det 
  21.  När jag ser vacker natur fylls jag av ett inre jubel 
  22.  Mina antenner är riktade mot andra människor så att jag känner hur de mår 
  23.  Jag har lätt att få dåligt samvete 
  24. Jag blir stressad om någon ser på, när jag arbetar 
  25. Jag har sinne för vad som är äkta, och jag genomskådar ofta andra människors spel 
  26. Jag blir lätt förskräckt 
  27.  Jag kan erbjuda en intensiv närvaro och en djup kontakt 
  28.   Jag kan bli mycket irriterad på ljud som inte ser ut att störa de flesta andra 
  29.  Jag har en god intuition 
  30.  Jag kan njuta av att vara ensam 
  31.  Jag tänker för det mesta efter ordentligt, och jag är bara sällan snabb och spontan 
  32.  Höga ljud, starka lukter eller skarpt ljus kan irritera mig mycket 
  33.  Jag har ett större behov av att vila mig i lugn och ro, än de flesta andra 
  34.   Om jag är hungrig, eller om jag fryser har jag svårt att bortse från det 
  35.   Jag har lätt till tårar 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fearanddream - 29 april 2015 21:18

  Q1: Är du en innomhus- eller utomhusperson? A: Tråkigt svar, men faktiskt både och. Lever man här i Sverige så är det nog oftast så. Det beror liksom på väder och vind. Vore det alltid vår utan regn så skulle jag troligtvis bo utomhus dock. De...

Av fearanddream - 27 mars 2015 11:18

Hur du skriver en sammanfattning av en artikel   När du skriver en sammanfattning av en text eller liknande som du läst, så är oftast syftet att du ska visa läraren att du läst och förstått.  Hur du producerar en sammanfattning:     1. L...

Av fearanddream - 25 mars 2015 20:31

1. Färger existerar inte och om ett träd faller i skogen och ingen är där, så hörs det inte Låter konstigt? Absurt? Skrattretande och rent av dumt? Sanningen är att färger existerar inte där ute, utan det är strukturer i hjärnan som tolkar olika tä...

Av fearanddream - 15 mars 2015 16:43

50 tricks för att plugga bättre, snabbare och med mindre stress   1. Visualisera Grejen här är att du vill omvandla teoretisk information till bilder. Om du kämpar med att förstå ett koncept, är visualisering en bra teknik att bärja med.   ...

Av fearanddream - 7 mars 2015 21:05

Hur kan man komma fram till vilken som är ens lärstil? I slutändan vill du kanske anlita en konsult för råd gällande lärstilar, men så länge kan du ta ett snabbtest på http://homeworktips.about.com/od/homeworkhelp/a/lstyleqz.htm Du kan också lära ...

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards