Alla inlägg den 25 februari 2014

Av fearanddream - 25 februari 2014 10:46

Gillar du att spela Monopol?

 - Nej, inte det minsta, och det är ju tur, för då får någon annan plats vid spelbordet istället. Däremot spelar jag mer än gärna frågespel och annat

 

Bortar du tänderna varje morgon och kväll?

 - Jag är värdelös på att komma ihåg att borsta tänderna, så nu har jag satt upp framsidan på apotekets senaste tidning på ytterdörren, där det står: "Klara du äppeltestet"? Då kommer jag på om jag glömt borsta. äppeltestet är ju just att man ska kunna bita i ett äpple utan att börja blöda i tandköttet eller nåt sånt.

 

Vad är det bästa med tändstickor?

 - Hahaha! Vilken rolig fråga. Ja, att man kan tända ljus med dem, men det kan man ju med tändare också. Tändstickor luktar så gott.

 

Vad är viktigigast för dig när du ska välja vilken bok du ska välja?

 - Att jag inte läst den innan. Dessutom läser jag inte Camilla Läckbergs eller Mari Ljungstedts böcker, för jag tycker de är urtråkiga. Jag läser så jäkla mycket, så jag är väldigt kräsen. En bok måste vara tilltalande rent språkligt, tycker jag också.

 

När blir man färdiglärd?

 - Aldrig. oavsett vad man tror eller vet, så blir man aldrig färdiglärd. Jag kommer exempelvis aldrig att veta hur det är att vara någon annan än jag.

 

Vad föredrar du: häck eller staket?

 - Häck, för att det är vackrast.

 

Har du huggit ved någon gång?

 - Nej, det har jag inte. Men min pappa har gjort det mycket och en av de tillfällena högg han av lillfingertoppen och nageln. Han har fortfarande ingen nagel där.

 

Har du något klädesplagg i sammet?

 - Nej, jag gillar inte sammet på det sättet riktigt.

 

Samlade du på grodyngel som barn?

 - Nej, mamma lät mig inte, så jag hade en farm med nyckelpigor istället.

 

Gillar du parker?

 - Ja, det gör jag. Speciellt om det är mycket grönska där.

 

Har du varit och tittat på fotboll nån gång?

 - Ja, det har jag. Jag tycker att fotboll är sjukt tråkigt att titta på, så jag roade mig med att äta korv med bröd och titta på gräsmattan.

 

Vad ville du bli när du var liten?

 - Jag ville antingen bli astronaut eller tandläkare. Jag ändrade mig när jag insåg att man testade så man skulle klara av att vara astronaut genom att man fick ligga i en liten rymdkapsel under vatten och när mamma berättade att man måste studera en herrans massa år för att bli tandläkare.

 

Hur ofta tvättar du håret?

 - Var tredje dag ungefär, men jag duschar varje dag.

 

Har du ätit lever någon gång?

 - Ja, det har jag, och det är otäckt äckligt! Mamma försökte luras att det var vanlig köttgryta när jag var barn, men jag gick aldrig på det.

 

Tycker du om marränger?

 - Ja, det gör jag väl. Men då ska de helst vara sega.

 

Vilken är den sämsta film du sett?

 - Oj, ingen aning. Jag har sett värdelösa filmer, men titlarna lägger sig inte på minnet.

 

Skulle du vilja segelflyga?

 - Jaaaaa! Det vill jag jättegärna göra. jag tror jag skulle tycka att det var underbart.

 

Är du skrockfull?

 - Ja, det kan man nog säga att jag är. Speciellt när det gäller svarta katter som springer över vägen. Jag spottar även om katten inte är svart, bara för att vara på den säkra sidan.

 

Brukar du skicka julkort?

 - Ja, det gör jag.

 

Nämn tre negativa saker med lök?

 - Det är asäckligt, det svider i ögonen när man skär den, det svider ännu mer i ögonen om man råkar klia sig i ögonen med lökfingrar.

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards