Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

Lär känna mig (akt 14)

Av fearanddream - 27 februari 2014 17:04

Vad tycker du om djurparker?

 - Jag tycker om alla djur, de är vackra och underbara. Men jag tycker inte om att man stänger in djur på det sättet man gör på djurparker så därför gillar jag inte dem.

 

Vad föredrar du: klippor eller sandstrand?

 - Sandstrand. Åh, så skönt att känna sanden mellan tårna, och det är så vackert.

 

Är du bra på att baka?

 - Nej, tyvärr inte. Dessutom tycker jag inte bakning är kul att utföra.

 

Hur uppnår man sina drömmar?

 - Man kämpar! Vissa drömmar kanske man aldrig uppnår, men man kan åtminstone försöka allt man kan.

 

Hur många legobitar har du?

 - Oj! Senast jag räknade orkade jag inte räkna färdigt. Då stannade det på 2 000 stycken, men jag har köpt mer sen dess.

 

Vilket är värst: halka eller slask?

 - Halka helt klart! Ändå gnälls det mest över slask. När folk gnäller över slask brukar jag fråga: "Vad vill du helst, bli lite blöt om fötterna eller bryta dem?"

 

Äger du en frukostbricka?

 - Nej, jag äger ingen bricka över huvud taget.

 

Skulle du kunna tänka dig att bo på landet?

 - Oh, ja! Men jag vill inte ha en massa boskapsdjur att ta hand om. Det ska helst vara ganska långt till närmsta granne, men inte alltför långt till närmsta mataffär.

 

Har du fyllt alla luckor i ditt liv?

 - Nej, verkligen inte.

 

Har du vassa armbågar?

 - Jag brukar inte armbåga mig fram på bekostnad av någon annan, alltså jag är inte elak.

 

Är du vig?

 - Nej, oh nej! jag är stel som en jäkla pinne.

 

Är du rädd för getingar?

 - Nej, de rör mig inte i ryggen.

 

Hur snabbt är promenadtakt?

 - När jag går promenad så är det i lugn takt. Alltså jag kan andas som vanligt och prata om någon är med mig.

 

Kan du släcka ljus med fingrarna?

 - Ja, det kan jag.

 

Är det skönt att åka cab?

 - Hmm, jag vet inte om jag åkt cab någon gång, men det är nog skönt en varm sommardag.

 

Är du impulsiv?

 - Nej. Rutiner är mitt psykes bästa vän, så impulsivitet är inte någon stor del av mitt liv.

 

Vem är din favoritskådis?

 - Johnny Depp.

 

Tycker du om mineralvatten?

 - Ja, väldigt mycket.

 

Vad är det konstigaste du någonsin har ätit?

 - Hmm, det får nog bli när jag åt haj i Polen. Det smakade som torsk.

 

Gillar du äg?

 - Gillar? Jag ÄLSKAR ägg!! Det är det godaste som finns.

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fearanddream - 29 april 2015 21:18

  Q1: Är du en innomhus- eller utomhusperson? A: Tråkigt svar, men faktiskt både och. Lever man här i Sverige så är det nog oftast så. Det beror liksom på väder och vind. Vore det alltid vår utan regn så skulle jag troligtvis bo utomhus dock. De...

Av fearanddream - 27 mars 2015 11:18

Hur du skriver en sammanfattning av en artikel   När du skriver en sammanfattning av en text eller liknande som du läst, så är oftast syftet att du ska visa läraren att du läst och förstått.  Hur du producerar en sammanfattning:     1. L...

Av fearanddream - 25 mars 2015 20:31

1. Färger existerar inte och om ett träd faller i skogen och ingen är där, så hörs det inte Låter konstigt? Absurt? Skrattretande och rent av dumt? Sanningen är att färger existerar inte där ute, utan det är strukturer i hjärnan som tolkar olika tä...

Av fearanddream - 15 mars 2015 16:43

50 tricks för att plugga bättre, snabbare och med mindre stress   1. Visualisera Grejen här är att du vill omvandla teoretisk information till bilder. Om du kämpar med att förstå ett koncept, är visualisering en bra teknik att bärja med.   ...

Av fearanddream - 7 mars 2015 21:05

Hur kan man komma fram till vilken som är ens lärstil? I slutändan vill du kanske anlita en konsult för råd gällande lärstilar, men så länge kan du ta ett snabbtest på http://homeworktips.about.com/od/homeworkhelp/a/lstyleqz.htm Du kan också lära ...

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards