Alla inlägg den 1 mars 2014

Av fearanddream - 1 mars 2014 15:19

Vad luktar skogen?

 - För mig är doften av skog något av det absolut bästa som finns. Det luktar fukt, sav och lav, fallna grenar, svamp, jord, barr och solmogna smultron.

 

Badar du mycket på sommaren?

 - Det beror lite på hur varmt det är i vattnet. Är jag utomlands badar jag dock i stort sett konstant.

 

Vilket skolbetyg är du mest nöjd med?

 - Jag fick MVG i psykologin, men med det nya betygssystemet sen så var B det samma som MVG och A var ännu bättre. I Svenska 3 fick jag A!!! I Svenska 3 ska man analysera, skriva och hålla olika typer av tal, och jag är enormt stolt över det betyget. Till och med lärarna var förvånade och lyckliga över att någon elev kunde vara så bra.

 

Tycker du om doften av metall?

 - Ja, det gör jag. Om jag hållit nycklar i handen en stund, så luktar fingrarna så gott tycker jag.

 

Har du ett duntäcke?

 - Nej, verkligen inte. Jag skulle aldrig köpa något som innehåller dun över huvud taget. Jag sponsrar inte djurplågeri.

 

Tycker du om falukorv?

 - Ja, men bara om den är ostekt och då har jag det som pålägg på mackan.

 

Vad är viktigt när du köper kött?

 - Att det är svenskt, närproducerat, ekologiskt och kravmärkt. Utanför stan här finns det en gård där alla djur har det så förbaskat jäkla bra som det bara går. Dessutom slaktas de på gården, och de slaktas bara om de är lugna och harmoniska. Är djuret stressat, så slaktas det inte.

 

Dricker du kaffe?

 - Nej, jag tycker det smakar sjukt illa.

 

Finns det något du tycker smakar riktigt illa?

 - Kaviar, krabba, senap, paprika och rå lök.

 

Vad tycker du är riktigt fjantigt?

 - Gnälliga fjortisar.

 

Har du skänkt pengar till Röda Korset någon gång?

 - Ja, flera gånger.

 

Vad är det bästa med att jobba i bokhandel?

 - Alla böcker! Kunderna, mina kollegor, miljön. Allt!

 

Använder du armbandsklocka?

 - Nej, det kan jag inte påstå att jag gör. Jag köpte en assnygg grön i somras, men har knappt använt den alls.

 

Skulle du vilja ha öppen spis?

 - Ja, gärna. Det är så mysigt.

 

Vilken artist lyssnar du helst på?

 - Det varierar, men för tillfället är det MIKA som gäller.

 

Vad gör dig nervös?

 - Anställningsintervjuer.

 

Skulle du kunna tänka dig att jobba som chef?

 - Ja, kanske. Jag har ledaregenskaperna, men jag vet inte om jag skulle klara av allt det administrativa.

 

Har du stulit någon gång?

 - Ja, det har jag tyvärr gjort när jag var yngre och dummare.

 

Har du gröna fingrar?

 - Nej. Jag och min mamma är nog de enda i hela världen som lyckas ta död på garderobsblommor. En gång köpte jag två gröna krukväxtre. "Survives all" stod det på dem, men visst fan dog de!

 

Är du givmild?

 - Ja, verkligen.

 

Har du ångest varje dag?

 - Ja, det har jag. En dag för ett par veckor sen hade jag inte det och det var jäkligt jobbigt. Jag kan hantera min ångest, men inte att leva utan den.

 

Följer du någon TV-serie?

 - Nja. Jag tittar på How I met your mother dock.

 

Tycker du om doften av hav?

 - mmm, ja!

 

Gnäller du mycket?

 - Nej, jag gnäller aldrig. Dessutom är jag allregisk mot gnäll.

 

Vad är det mest irriterande med myggor?

 - Deras surrande. Gud, vad det låter!

 

Tycker du träd är vackra?

 - Ja.

 

Vet du vilka vokaler som är hårda respektive mjuka?

 - Ja, det vet jag. AOUÅ är hårda och EIYÄÖ är mjuka.

 

Är du en inbiten joggare?

 - Oh, nej. Jag har överrörliga knän, så jag skadar mig bara om jag joggar.

 

Vill du alltid trycka på knappar som du ser?

 - Ja, men det var värre förr.

 

Har du blivit opererad någon gång?

 - Nej, det kan man väl inte påstå. Jag har fått cellförändringar borthyvlade från livmodertappen. Det vill jag aldrig mer vara med om, för bedövningen gjorde så ont att jag bröt ihop och började storgråta.

 

Vilken frukt tycker du minst om?

 - Äpple, tror jag. Jag tycker det är en riktigt tråkig frukt.

 

Åker du buss ofta?

 - Nej, jag går oftast.

 

Vilket uttryck använder du mest?

 - Oj, jag vet inte riktigt. "Jo, men alltså" använder jag väl ganska ofta.

 

Hur tillagar du helst fläskfilé?

 - Hel, i ugn.

 

Har du något smeknamn?

 - Flera. Kärt barn har många namn, vettu.

 

Är du optimist eller pessimist?

 - Gissa tre gånger? Haha! Optimist, helt klart!

 

Säger du alltid vad du tycker?

 - Oftast. Men inte till vilket pris som helst.

 

Blir du irriterad när folk är sena?

 - Ja, oerhört.

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards