Direktlänk till inlägg 2 mars 2014

Lär känna mig (akt 17)

Av fearanddream - 2 mars 2014 09:43

Vad skulle din självbiografi heta?

 - "Impossible is not an option!" skulle den heta.

 

Är du nyfiken?

 - Ja, det är jag sannerligen. Hur mycket lär man sig om man inte är nyfiken? Inte lika mycket som en nyfiken iaf.

 

Tycker du om doften av hö?

 - Jaa, det luktar sommar. Jag och en kompis rökte halm en gång när vi var barn. Det smakade grillad korv.

 

Vilken var din favoritlek som barn?

 - Jag tyckte mycket om att leka rollekar. Exempelvis så lekte jag och min lillasyster Batman och Robin. Mycket spännande.

 

Får du ofta besultsångest?

 - Nej, jag bestämmer mig snabbt.

 

Har du skurit dig djupt någon gång?

 - Ja, det har hänt några gånger. Jag är en smula klantig ibland, om man säger så.

 

Vill du bli 100 år?

 - Om jag är frisk och orkar med, så varför inte.

 

Trivdes du i skolan som barn?

 - Nej, tyvärr så avskydde jag skolan.

 

Är du bra på att räkna procent?

 - Ja, det är jag. Tack vare en av mina gamla mattelärare som lärde mig ett jättesmart hemligt knep. DPH - triangeln (tror inte ens man kan googla fram det).

 

Vad är det bästa med att sjunga?

 - Jag har sjungit hela mitt liv och gör det så gott som varje dag. Det är befriande.

 

Tycker du om harsyra?

 - Ja, det är surt och gott.

 

Har du någonsin varit i Skottland?

 - Nej, men jag skulle kunna tänka mig att åka dit någon gång, jag menar det är väääldigt sexigt med kilt.

 

Vilken är din favoritdryck?

 - Mineralvatten, helst med någon smak.

 

Har du sett "Linus på linjen" någon gång?

 - Ja! Jag älskade det som barn!!

 

Hur är det att läsa på högskola?

 - Det är högst personligt, men jag tyvker att det är alldeles för stressigt. När folk går till skolan trots 40 graders feber och kräksjuka då har det g¨tt för långt. 

 

Äger du många par skor?

 - Nej, kanske fem par eller så, men det är enbart för att jag inte har råd att köpa en massa skor, annars skulle jag ha varenda färg och mönster av converse.

 

Tycker du om dimma?

 - Ja, jag finner det oerhört vackert med dimma.

 

Lyssnar du något på jazz?

 - Jag är en allätare och anledningen är att jag i första hand enbart lyssnar på melodin. Musikstilen och texten spelar mindre roll. Så, ja, visst lyssnar jag på jazz.

 

Är du modig?

 - Ja, det är jag och har alltid varit. Jag vet inte hur många gånger jag inte vågat göra en sak, men ändå gjort det.

 

Vad är det vackraste som finns?

 - Det där var den svåraste fråga jag någonsin fått. Det finns så mycket som är vackert på olika sätt, så jag kan inte välja en sak.

 
 
Ingen bild

Ny läsare

2 mars 2014 11:09

Ville bara säga: Vilken totalt underbar blogg du har! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fearanddream - 29 april 2015 21:18

  Q1: Är du en innomhus- eller utomhusperson? A: Tråkigt svar, men faktiskt både och. Lever man här i Sverige så är det nog oftast så. Det beror liksom på väder och vind. Vore det alltid vår utan regn så skulle jag troligtvis bo utomhus dock. De...

Av fearanddream - 27 mars 2015 11:18

Hur du skriver en sammanfattning av en artikel   När du skriver en sammanfattning av en text eller liknande som du läst, så är oftast syftet att du ska visa läraren att du läst och förstått.  Hur du producerar en sammanfattning:     1. L...

Av fearanddream - 25 mars 2015 20:31

1. Färger existerar inte och om ett träd faller i skogen och ingen är där, så hörs det inte Låter konstigt? Absurt? Skrattretande och rent av dumt? Sanningen är att färger existerar inte där ute, utan det är strukturer i hjärnan som tolkar olika tä...

Av fearanddream - 15 mars 2015 16:43

50 tricks för att plugga bättre, snabbare och med mindre stress   1. Visualisera Grejen här är att du vill omvandla teoretisk information till bilder. Om du kämpar med att förstå ett koncept, är visualisering en bra teknik att bärja med.   ...

Av fearanddream - 7 mars 2015 21:05

Hur kan man komma fram till vilken som är ens lärstil? I slutändan vill du kanske anlita en konsult för råd gällande lärstilar, men så länge kan du ta ett snabbtest på http://homeworktips.about.com/od/homeworkhelp/a/lstyleqz.htm Du kan också lära ...

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards