Alla inlägg den 17 mars 2014

Av fearanddream - 17 mars 2014 11:48

1. Du får träffa folk! Istället för att sitta hemma vid datorn och "umgås" så får du komma hemifrån och träffa nya, fantastiska människor.

 

2. Det är befriande att spela teater! För en stund kan du få vara någon annan, få låtsas lite.

 

3. Improvisationer! Detta är det jag älskar mest med teater. Okej, det är sjukt roligt att sätta upp föreställningar, men improvisationer är ännu roligare.

 

4. Du lär känna ditt inre jag! Genom att sätta dig in i andra rollkaraktärer lär du dig mycket om vem du själv är.

 

5. Teatermänniskor rockar! Jag har bara träffat på helt underbara människor inom teatern. De är speciella, och alltid sig själva. Det är i alla fall min erfarenhet.

 

6. Du får vara dig själv! Det finns få ställen där att vara sig själv är så eftersträvansvärt som inom teatervärlden. Vem du än är så ska du visa det och teaterfolket kommer att beundra dig och fascineras av dig.

 

7. Du får klä ut dig! Du får använda coola, snygga, vackra, galna, fula scenkläder och det är så himla kul!

 

8. Teaterfolk är seriösa! Om du spelat teater i skolan med oseriösa lekare, så kan jag med glädje garantera fullkomlig seriositet inom den riktiga teatervärlden. Teater är ingen lek, som många tycks tro. Det är ett sätt att uttrycka sig.

 

9. Du får agera inför publik! Och du och dina motspelare kommer rocka fett och få stående ovassioner och applåder som aldrig tar slut. Den känslan man får då är ganska oslagbar.

 

10. Du lär dig att samspela! Du ska agera mot andra och det gäller att man då jobbar tillsammans och samspelar.

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards