Alla inlägg den 1 april 2014

Av fearanddream - 1 april 2014 21:06

1. Meditera eller utför yoga. Det är så coolt när man för första gången lyckas meditera. Jag är någon annanstans när jag gör det, och kan sitta i flera timmar i sträck. Helt oslagbart!

 

2. Le. Även om du känner dig nere, så le! Det är svårt att vara helt nere och le samtidigt.

 

3. Omge dig med positiva människor. Negativa personer, gnälliga. allmänt sura, bittra personer påverkar hur vi själva mår på ett väldigt negativt sätt. Positiva personer utstrålar positiv energi och vi påverkas till att själva tänka gladare och mer positiva tankar.

 

4. Ändra tonen på dina tankar från negativ till positiv. Till exempel: Istället för att tänka, "Det kommer bli asjobbigt på jobbet idag", tänk så här, "Det kommer kanske bli en del utmaningar på jobbet i dag, men jag kommer lösa det på bästa sätt".

 

5. Sluta vara ett offer - ta ansvar för skapandet av ditt eget liv! Jag var ett offer för saker som hänt i mitt liv, under mycket lång tid, men till sist insåg jag att så länge jag gjorde så, så var det andra som styrde mitt liv, andra som tryckt ner mig innan skulle fan inte få styra mig och mina val. Då slutade jag vara ett offer, och en hel värld med bara möjligheter stod vidöppen inför mig.

 

6. Hjälp någon. Genom att hjälpa någon annan får du bort fokuset från dig själv och dina egna tankar och dessutom mår man så fantastiskt bra av att hjälpa andra. Jag försöker göra något för att hjälpa varje dag, och det är den bästa känslan i världen.

 

7. Kom ihåg att det inte finns en enda person eller sak i hela världen som är perfekt! Låt dig själv se framåt. Det är lätt att se ner på egna misstag och sparka på sig själv, men lär dig av misstaget och fortsätt leva!

 

8. Sjung. Hur nere jag än är så får det mig alltid på gott humör att spela musik på högsta volym och sjunga!

 

9. Lista fem saker som du är tacksam för just nu. Att göra en sån lista gör dig tacksam och glad för det du redan har. Det kan vara precis vad som helst.

 

10. Läs positiva citat. Jag har snart en hel vägg i köket tapetserad med positiva citat.

 

https://www.google.se/search?q=positive+quotes&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=TBU7U6LtCsOc4wTA1YGYAw&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1437&bih=665

Av fearanddream - 1 april 2014 09:30

1. Första gången ett första april-skämt ägde rum var år 1392 av en man vid namn Geoffrey Chacuer.

 

2. Första april 2009 erbjöd resebolaget Expedia exklusiva flygbiljetter till mars!

 

3. 32% säger att de själva blivit utsatta för första april-skämt på jobbet eller att de lurat någon kollega.

 

4. På första april i vissa delar av Belgium tittar barn ut deras föräldrar och lärare, och de slutar bara med detta om föräldrarna eller lärarna ger dem godis.

 

5. Under senare delen av 80-talet aprilskämtade ett brittiskt nyhetsprogram och påstod att det kommit en ny typ av walkman som på ett microchip kunde innehålla flera 100 låtar. Idag har vi mp# spelare som plötsligt gjort det gamla skämtet till verklighet!

 

6. Under första april 1945 dödades av en enorm tsunami, eftersom ingen på platsen tog vädervarningen på allvar, utan trodde att det bara var ett första april-skämt.

 

7. Holländsk television sände den första april för flera år sen, ett nyhetsinslag där de april-skämtade att det lutande tornet i Pisa hade rasat. Detta schockade många människor och sörjande personer började ringa till TV-stationen.

 

8. Iran har en egen version av första april - lurardagen, och där heter den här dagen Sizdah Be-dar.

 

9. 1980, som ett aprilskämt, meddelade BBC News att Big Ben skulle genomgå en stor förändring och bli digital.

 

10. I Australien ska inte et första april-skämt vara till efter lunch.

 

 

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards