Direktlänk till inlägg 11 november 2014

About a Critical Mind (me, that is)

Av fearanddream - 11 november 2014 15:47

 

Vilket stjärntecken är du?

-Det spelar ingen som helst roll. Astrologi och annan pseudoscience är ingenting för mig.

 

Vilken gymnasieutbildning har du

-Jag gick Barn & Fritid på gymnasiet, men senare läste jag andra kurser på Komvux också.

 

Skulle du vilja tatuera dig?

-Man kan säga så här: Jag skulle vilja ha en tatuering, men inte tatuera mig. Saken är den att jag har en extremt låg smärttröskel, och upplever smärta helt fucking jävla fruktansvärd. Jag kan dock hantera stark tandvärk, men just smärta orsakad av nålar eller annat som sticks in i en på något sätt klarar jag inte av.

 

I vilka länder har du varit?

-Jag har varit på spännande platser såsom Danmark och Finland.  Spanien också, ja. Kroatien, Venedig (åk inte dit, kära läsare, om ni inte är sugna på att ha det urtråkigt), Kreta, Cypern, Egypten.

 

 


Vilka länder vill du åka till?

-Just nu hägrar London. Inte för att shoppa, inte för att åka röd buss. För att uppleva atmosfären och lyssna på den underbara engelskan! OCH prata engelska också.


Vad gör dig glad?

-Oj, det är mycket! Jag har haft förmånen att få uppleva mycket svårt i livet, vilket medfört att jag blir glad av sånt som andra tar för givet. Som att jag kan se, och inte är blind.


Gillar du att spela sällskapsspel?

-Ja, oftast. Särskilt frågespel som aldrig tar slut.


Konstnär du gillar?

-Salvador Dali har alltid varit en favorit. En annan är Chris Uminga. Hans karikatyrer av Batman och andra superhjältar är oslagbara!


 

Favoritklädesplagg?

-Mina haremsbrallor. Slitna och fula som stryk. Sköna!!!


Vilken utsikt skulle du vilja ha från ditt sovrum?

-Natur, träd, skog, fält. 


Vad är det första du gör när du kommer till ett hotelrum?

-Kollar överkasten, alltså det får inte ligga fula överkast på sängen. Inte så att jag vill byta rum annars, utan snarare så att jag knölar ihop överkastet och trycker in det under sängen, så jag slipper se det.


Om du var porrstjärna, vad skulle du kalla dig?

-Hmmm, eftersom tanken på att vara porrstjärna är helt främmande gällande mig själv så är det svårt att komma på ett hypotetiskt namn. Men kanske... nej, det går inte.

 

 


Soluppgång eller solnedgång?


Hav eller sjö?


Smågodis eller choklad?


Sött eller surt?


 

Öken eller berg?

 

Hund eller katt?

 

Antikt eller nytt?

 

Varmt leller kallt?

 

 

Mjuk eller hård?

 

Båt eller buss?

 

Flyg eller tåg?

 

Blind eller döv?

 

 

Cola eller pepsi?

 

New York eller London?

 

Film eller TV?

 

Sommar eller vinter?

 

 

Eld eller vatten?

 

Dag eller natt?

 

Träd eller blomma?

 

Stad eller landsbyggd?

 

 

Sol eller regn?

 

Silver eller guld?

 

Kött eller fisk?

 

 

Dina bästa egenskaper:

-Jag är djävulskt bra på att lösa så kallade problem. Jag ser inte problem, jag ser lösningar. Ooohhh, klyscha! Men sanningen är den att när problem dyker upp så kan man välja att stanna och titta på problemet, eller så kan man höja blicken och titta på lösningen precis bakom.

Det får räcka med en god egenskap den här gången.

 

Hur tror du att andra uppfattar dig?

-Eftersom jag är så jäkla självkritisk och har en uppenbart skev självbild, så tror jag oftast att folk i allmänhet tycker ganska illa om mig. Men det verkar som om det är tvärtom faktiskt, vilket gör mig lika förvånad varje gång.

 

Hur skulle du vilja att andra uppfattar dig?

-Som lätt att prata med, smart, klok. 

 

Finns det någon du ser upp till? Vem och varför?

-Ja, min mamma. Hon är så stark. Hon har alltid ifrågasatt normer och aldrig accepterat dessa normer enbart för att "det är så det är". Hon har uppfostrat mig i den andan, och jag är likadan. Skeptisk och ifrågasättande av normer.

 

 

Vilken är din favoritdag i veckan och varför?

-Måndag! Ny vecka, nya möjligheter, mer vetenskap, mer av det goda.

 

Vilken är din favoritårstid och varför?

-Hösten. Jag kan ärligt säga att sommarvärme inte är något för mig, men vinterkyla kan vara väldigt begränsande. Våren är ok, men då brukar jag alltid få en svår mental svacka. Hösten är märkare, sval. Jag mår som bäst då.

 

Hur vill du att dagens första stund ska vara?

-Fylld av glädje och känslan av att se fram emot den nya dagen.

 

Hur vill du avsluta dagen?

-Först med lite Brain Power Training i form av korsord, och därefter läsa en god bok tills ögonen går i kors.

 

 

Vad gör du helst en ledig dag?

-Ledig vet jag knappt vad det är, men när jag är ledig så spenderar jag helst den tiden ute i naturen.

 

Vad tycker du är kul att göra?

-Prata med intressanta människor. Det är ett sant nöje!

 

Vad av följande är viktigast för dig i arbetslivet:

-pengar

-titel

-kollegor

-flexibilitet

-personlig utveckling

-karriärmöjligheter

-arbetsuppgifter

 

Har du några visdomsord som du försöker leva efter?

-Ja, det har jag. "Man ska akta sig för att tycka för mycket om sina ägodelar. Jag äger allt jag ser, hela världen om du vill, men jag sparar det som minnen och kan plocka fram och titta på det när jag vill". Allas vår übersmarta Snusmumriken har sagt detta. 

 

 

Vad gör dig härligt glad?

-Att göra något för andra, att se andra lyckliga. Återföreningar av alla de slag.

 

Vilken plats i världen vill du se?

-Jag skulle vilja besöka ett buddhistiskt tempel och vistas där ett tag.

 

Vad skulle du vilja lära dig?

-Spela gitarr.

 

Vilken upplevelse skulle du vilja vara med om?

-Inner peace of mind, vilket jag upplever varje gång jag mediterar.

 

 

Ett mål du har i livet?

-Bli en otroligt kompetent akademisk psykologisk coach som baserar mitt arbete på vetenskap och positiv psykologi.

 

Vilken av dina kroppsdelar är du mest nöjd med?

-Min vänstra lillfingertopp. Nej, skämt å sido. Hmm, mina läppar kanske.

 

Vad gör dig speciell?

-Bland annat att jag är världens bästa på att förstå mig på andra människor och att jag ifrågasätter normer och sånt som de allra flesta bara accepterar.

 

Vad tänker du på när du inte kan sova?

-De flesta som har sömnproblem på grund av sina tankar brukar ha jobbiga, stressande tankar. När jag har svårt att sova så beror det ofta på tankar som försätter mig i extremt positiva känslor. Då försöker jag räkna mina andetag för att kunna somna.

 

 


En komplimang du fått?

-Din hjärna är utsökt intelligent.

 

Vilka jobb skulle du kunna tänka dig att arbeta med?

-Vetenskap på något vis. Alltså, jag kan egentligen TÄNKA MIG att jobba med det mesta, det beror liksom på omständigheter.

 

Något du vill göra, men inte vågar?

-Tatuera mig.

 

Vad är du riktigt bra på?

-Att vara kritisk, måla, spela teater...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


   









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fearanddream - 29 april 2015 21:18

  Q1: Är du en innomhus- eller utomhusperson? A: Tråkigt svar, men faktiskt både och. Lever man här i Sverige så är det nog oftast så. Det beror liksom på väder och vind. Vore det alltid vår utan regn så skulle jag troligtvis bo utomhus dock. De...

Av fearanddream - 27 mars 2015 11:18

Hur du skriver en sammanfattning av en artikel   När du skriver en sammanfattning av en text eller liknande som du läst, så är oftast syftet att du ska visa läraren att du läst och förstått.  Hur du producerar en sammanfattning:     1. L...

Av fearanddream - 25 mars 2015 20:31

1. Färger existerar inte och om ett träd faller i skogen och ingen är där, så hörs det inte Låter konstigt? Absurt? Skrattretande och rent av dumt? Sanningen är att färger existerar inte där ute, utan det är strukturer i hjärnan som tolkar olika tä...

Av fearanddream - 15 mars 2015 16:43

50 tricks för att plugga bättre, snabbare och med mindre stress   1. Visualisera Grejen här är att du vill omvandla teoretisk information till bilder. Om du kämpar med att förstå ett koncept, är visualisering en bra teknik att bärja med.   ...

Av fearanddream - 7 mars 2015 21:05

Hur kan man komma fram till vilken som är ens lärstil? I slutändan vill du kanske anlita en konsult för råd gällande lärstilar, men så länge kan du ta ett snabbtest på http://homeworktips.about.com/od/homeworkhelp/a/lstyleqz.htm Du kan också lära ...

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards