Alla inlägg under april 2015

Av fearanddream - 29 april 2015 21:18

 

Q1: Är du en innomhus- eller utomhusperson?

A: Tråkigt svar, men faktiskt både och. Lever man här i Sverige så är det nog oftast så. Det beror liksom på väder och vind. Vore det alltid vår utan regn så skulle jag troligtvis bo utomhus dock. Det finns inget bättre än att uppleva naturen med alla sinnen under våren och försommaren.

 

Q2: Har du någonsin skrivit en sång?

A: Ja, många. Kommer dock inte på någon av dem så här på rak arm. Det krävs att jag befinner mig i melankolins kärna för att kunna producera låttexter, och det var längesen jag var melankolisk

 

Q3: Kan du växla en tia precis nu?

A: Ja, det kan jag. 

 

Q4: Har du någonsin varit på en herrtoa?

A: Självklart! Eller det kanske inte är självklart för alla? Jag fattar absolut inte grejen med att ha två exakt likadana toaletter men på den ena sitter en skylt med en kvinna på och på den andra en med en man på. 

 

  

Q5: Har du någonsin skrivit en dikt?

A: Ja, absolut! Och i motsats till låtskrivandet så räcker det med att jag befinner mig i ett starkt känsloläge, det måste inte vara melankoli jag upplever för att lyckas skriva en dikt. 

 

Q6: Har du ketchup på eller bredvid dina pommes?

A: Oftast har jag inte ketchup alls, men OM jag har det, så blandar jag ut den med grovmalen svartpeppar och har den bredvid.


Q7: Gick du i scouterna som barn?

A: Nej, men av någon anledning gick jag den kristna versionen av scouterna: J1. Det var jätteroligt, men jag förstår inte varför jag var med där. Jag var rädd för allt, så det kan inte ha varit min egen idé att börja där och dessutom var mina föräldrar raka motsatsen till troende personer.


Q8: Har du någonsin skrivit en bok?

A: Flera stycken. Men saken med mitt skrivande är den att jag gör det för skrivandets skull, inte för att ge ut något. Jag skriver på en bok om psykiatrins historia, men jag har fullt upp just nu, så den är vilande.


 

Q9: Har du någonsin haft sönder en spegel?

A: Ja, men det var en väldig massa år sen. Det kändes väldigt jobbigt då, jag som är så skrockfull vågade knappt röra en spegel på flera år efter det


Q10: Är du skrockfull?

A: Konstigt nog så är jag det. Jag som egentligen är vansinnigt vetenskaplig är skrockfull. Det rimmar inte riktigt.


Q11: Vad är det äckligaste djuret du vet?

A: Oj. Det beror på, men spindlar är nog det äckligaste alla kategorier. De ser ut som håriga händer som kryper omkting. Illamåendeframkallande!


Q12: Vilken är din favoritdrink?

A: Eftersom jag inte dricker alkohol så dricker jag i stort sett aldrig drinkar, eller rättare sagt så dricker jag ALDTIG drinkar. Tycker oftast att de är så söta och sliskiga.


 

Q13: Har du någonsin blåst bubblor i din mjölk?

A: Förmodligen, men det är inget jag har något direkt minne av.


Q14: Big Mac eller Whopper?

A: Inget av det. Dock tycker jag att Burker King är tusen gånger godare än McDonald's. Det är just Whopper jag inte gillar så mycket.


Q15: Har du någonsin badat på en nudiststrand?

A: Nej, tyvärr inte. Dock är jag så säker jag kan vara på att jag skulle tycka att det vore sjukt nice att få vara naken och bada. Kläder är så onödigt.


Q16: Skulle du någonsin hoppa fallskärm från ett flygplan?

A: Om det handlade om liv eller död eller något annat mycket viktigt så ja. Men annars nej. Jag skulle vilja visa mig cool och våghalsig, men jag är inte det.


 

Q17: Vad är det mest våghalsiga du någonsin har gjort?

A: Svår fråga. Jag är inte särskilt våghalsig av mig. Man kan säga så här: om jag ska göra något som är riskabelt eller farligt, så gör jag det på ett säkert sätt


Q18: När du är i mataffären, tar du då plastkasse eller papperskasse?

A: Plastkasse, men till mitt försvar kan jag säga att jag alltid väljer miljökassen. 


Q19: Sant eller Falskt: Du äter hellre en rejäl köttbit än pizza.

A: Sant!


Q20: Hade du snuttefilt som bebis?

A: Nej, det hade jag aldrig. Däremot hade jag nappar. Ja, NAPPAR. Tre stycken åt gången. En i munnen och två att hålla under näsan och lukta på


 

Q21: Har du någonsin testat att klippa ditt eget hår?

A: Ja, Gud ja! Många, många gånger. Gör det fortfarande.


Q22: Hur blev det?

A: Ibland bra, ibland dåligt.


Q23: Har du någonsin gått i sömnen?

A: Njaaa, jag har gått i lucid dream kanske man kan säga. 


Q24: Har du någonsin haft kalas på McDonald's?

A: Nope, sånt fanns inte när jag var barn. Då hade vi traditionella hemmakalas med fiskdamm, tårta och knorr på grisen.


 

Q25: Kan du flippa dina ögonlock?

A: Nej, fan, jag vet inte. Jag tänker inte testa heller! Känns som att det skulle vara sjukt obehagligt. 


Q26: Vet du vem du är?

A: Ja, det kan jag ärligt säga att jag gör. Det är situationer av ytterligheter och svårmod som fört med sig detta


Q27: Om du fick välja hur gammal du skulle vara, vilken ålder skulle du då välja?

A: Varje ålder har sin tjusning. När man är barn kan man vilja bestämma mer, men det är oftast en trygg period. Som vuxen har man fihet, men också en jäkla massa ansvar. Jag kan helt enkelt inte välja


Q28: Har du någonsin fått tuggumi i håret?

A: Ja, och det var inte så värst trevligt, men inte direkt hemskt heller. Visst, det fastnade. Visst, jag fick klippa bort lite hår. Men värre än så var det inte. 


 

Q29: Åker du berg och dalbanor?

A: Det är som med fallskärmshoppning: jag önskar att jag kunde svara ja, men... nej, jag åker inte berg och dalbanor. Fan, känslan i magen gör ju nästan fysiskt ont.


Q30: Vilken är din favorit-åkattraktion?

A: Alltså, jag gillar inte sånt där. Berg och dalbanor är för skrämmande, allt annat är för tråkigt. Eller, vänta. Slänggungan! Den gillar jag ju.


Q31: Vilken är din drömbil?

A: Eftersom jag varken har körkort eller bil... eller, ja, man kan väl fortfarande vilja ha en bil men... Hmmm, jag har alltid tyckt att Corvetter är sjukt snygga, så det får väl bli en sån. Grön eller orange.


Q32: Vilken är den bästa animerade filmen genom tiderna?

A: De fem legenderna. Oslagbar!


 

Q33: Har du någonsin ätit ett hundkex?

A: Jag tror inte det, men hundchoklad har jag smakat. Det var ganska gott. 


Q34: Skulle du kunna äta ett?

A: Hmmm, vet faktiskt inte.


Q35: Om du befann dig i en bil som höll på att att sjunka i en sjö, vad skulle du göra först?

A: Krossa rutan eller, om möjligt, öppna bildörren och ta mig ut.


Q36: Har du någonsin åkt ambulans?

A: Ja, en gång.  


 

Q37: Kan du plocka upp saker med dina tår?

A: Ja, det kan jag.

 

Q38: Hur många fjärrkontroller har du hemma?

A: Två, och de används aldrig.

 

Q39: Har du någonsin somnat i skolan?

A: Nej, jag är inte tillräckligt 'avslappnad' för det.

 

Q40: Hur många gånger har du flugit flygplan?

A: Ganska få. Jag tycker inte om att flyga. Det är sjukt långtråkigt och när man går ner för landning får jag så ont i huvudet att tror skallen ska sprängas. Jag har bara flugit kortare ruttar, 4-5 timmar, och jag är uttråkad hela tiden.

 

 

Q41: Hur många länder har du varit i?

A: Hmmm, 6 stycken. Jag är inte så berest av mig. Däremot är det vissa länder jag varit i flera gånger.

 

Q42: Om du var i dålig form, skulle du då slutföra ett marathon om du på något sätt garanterades att vinna en stor guldmedalj?

A: Nej, det skulle jag inte. Vad ska jag med en guldmedalj till? Extrinsic goals är ingenting som tilltalar mig. Om jag skulle springa ett marathon skulle det vara för att springa ett marathon, inte för att vinna. Det viktiga är inte ett extrinsic goal, det viktiga är resan dit. 

 

Q43: Skule du helst vara rik och olycklig eller fattig och lycklig?

A: När du säger 'fattig' så antar jag att du menar pengamässigt. Jag skulle utan tvekan välja att vara fattig och lycklig. Det är som Amishfolket eller Massajerna i Afrika. De har varken pengar eller teknik, men de är de lyckligaste i hela världen.

 

Q44: Om du föll ner i kvivksand, skulle du då försöka simma eller flyta?

A: Det är ju svårt att svara på eftersom jag aldrig varit i den situationen. Om jag väl hamnar där en dag så har jag ingen aning om hur jag kommer reagera. Jag skulle förmodligen kämpa för mitt liv eftersom överlevnadsinstinkten skulle säga till mig att göra så, men jag tror att det smartaste skulle vara att flyta.

 

 

Q45: Frågar du efter vägen om du inte hittar?

A: Det beror på. Jag vill helst tänka ut vägen själv, men ibland måste man inse att man behöver fråga efter vägen.

 

Q46: Har du någonsin hållit i en mexikansk hoppande böna?

A: Nej, det har jag inte, men det skulle vara kul att göra!

 

Q47: Är du mest lik Askungen eller Alice i Underlandet?

A: Alice helt klart. Jag är inte så där typiskt tjejig av mig som jag upplever att Askungen är. Jag kan inte ens gå i hlgklackat.

 

Q48: Skulle du helst vilja ha en myrfarm utan några myror i lådan, eller en låda med avbrutna kritor?

A: Den frågan triggade verkligen igång min kreativitet! Jag skulle helst ha en nyckelpigefarm. Men hade jag en myrfarm utan myror så skulle jag väl leta upp några och låta dem flytta in. Hade jag en låda med avbrutna kritor, så skulle jag smälta ihop dem och tillverka nya kritor av smeten.

 

 

Q49: Föredrar du ljust eller mörkt bröd?

A: Ljust bröd, för jag tycker det är mycket godare. 

 

Q50: Föredrar du kokta eller stekta ägg?

A: Kokta, fast jag tycker mycket om stekt ägg också.

 

Q51: Har du någonsin befunnit dig i en bil som fått slut på bensin?

A: Inte vad jag kan minnas.

 

Q52: Pratar du i sömnen?

A: Ja, ibland.

 

 

Q53: Vilket gör du helst: Skottar snö eller klipper gräset?

A: Klipper gräset. För jag gillar inte vintern så värst mycket.

 

Q54: Har du någonsin lekt i regnet?

A: Givetvis! Som barn i alla fall. Och badat i vattenpölar med kläderna på. Det är frihet.

 

Q55: Gjorde du sandkakor?

A: Ja, det gjorde jag. Det är nog ytterst få svenska barn som inte har gjort det.

 

Q56: Har du någonsin brutit något ben?

A: Ja, min ena stortå. Andra i min närhet tyckte att jag skulle åka in med det, men det gjorde jag inte, och jag har ont än idag fast det hände för en jäkla massa år sen.

 

 

Q57: Skulle du klättra upp i ett väldigt högt träd för att rädda en kattunge?

A: Utan tvekan, ja! Trots att jag får svindel av höga höjder. 

 

Q58: Kan du se skillnad på en krokodil och en alligator?

A: Jag ser skillnad på dem, men jag har lite svårt att veta exakt vad skillnaden är. Jag har för mig att en alligators nos/mun-del är smalare än hos en krokodil.

 

Q59: Dricker du pepsi eller cola?

A: Det som finns tillgängligt. 

 

Q60: Vilket är ditt favoritnummer?

A: fem. 

 

 

Q61: Om du vore en bil skulle du vara en SUV eller en sportbil?

A: Jag skulle vara bilen på bilden ovan.

 

Q62: Har du någonsin RÅKAT ta något från ett hotell?

A: Nej, allt jag tagit från hotell har jag medvetet valt att ta. 

 

Q63: Har du någonsin halkat i badkaret?

A: Ja, det har jag. Det gör så jävla ont, men i efterhand kan jag skratta riktigt gott åt det.

 

Q64: Använder du hård eller flytande tvål?

A: Flytande. 

 

 

Q65: Har du någonsin låst dig själv ute?

A: Nej, faktiskt inte.

 

Q66: Skulle du helst jobba som en sjungande cowboy eller som en av Simpsons-karaktärernas röster?

A: Oj. Jag älskar att sjunga, så det får bli sjungande cowboy.

 

Q67: Om du kunde bjuda in en filmstjärna på middag hos dig, vem skulle du bjuda?

A: Jag skulle hellre bjuda hem någon annan. Alla är vi människor, skådisar också, och jag är mer intresserad av personerna i mitt liv än de där skådisarna som jag inte känner.

 

Q68: Behöver du kontaktlinser?

A: Nej, inte än så länge.

 

 

Q69: Skulle du umgås med / data någon som din bästa vän inte tyckte om?

A: Ja, det tror jag, beroende på varför hon ogillar personen. Om hon ogillar personen för att han har våldtagit henne, så lär jag inte umgås / data honom.

 

Q70: Skulle du umgås med någon som din bästa vän gillar, men inte du?

A: Nej.

 

Q71: Har du någonsin återlämnat en gåva?

A: Nej, det har jag inte.

 

Q72: Skulle du kunna ge en gåva till någon som någon annan gett till dig?

A: Ja, det skulle jag nog kunna göra. Om jag fått något som jag inte använder, så ger jag nog bort det till någon. 

 

 

Q73: Om du kunde delta i någon olympisk tävling, vilken skulle det vara?

A: Jag avskyr fysisk ansträngning av den sorten, så jag skulle delta i spelen om vem som skriver bäst i APA.

 

Q74: Hur många par skor äger du?

A: Två, ett par converse och ett par joggingskor.

 

Q75: Om din mormor gav dig en gåva som du redan har, skulle du då berätta det?

A: Om min mormor gjorde något över huvud taget så skulle jag bli livrädd eftersom hon varit död i en massa år.

 

Q76: Sjunger du i bilen?

A: Eftersom jag inte har någon bil så: nej.  

 

 

Q77: Vilken är din favorithundras?

A: Svår fråga. Jag älskar hundar så oerhört mycket! Men just nu blir jag alldeles extra nipprig av chihuahuas.

 

Q78: Skulle du skänka pengar till svältande djur?

A: Ja, utan minsta tvekan!

 

Q79: Vilken är din favoritfrukt?

A: Vattenmelon.

 

Q80: Vilken frukt tycker du minst om?

A: Äpple.

 

 

Q81: Vilken frukt har du aldrig ätit?

A: Drakfrukt

 

Q82: Om du vann 50 000 kronor att shoppa för i vilken butik som helst, vilken butik skulle du välja?

A: Någon stormarknad, så jag kan köpa mat och annat till behövande.

 

Q83: Vilket sportmärke bär du oftast?

A: Nike

 

Q84: Är du en duktig student?

A: Ja, det är jag. Jag pluggar varje dag sju dagar i veckan.

 

 

Q85: Bland dina vänner, vem kan du vinna över i armbrytning?

A: Mina vänner är starka, och jag har ingen aning ifall jag skulle kunna slå någon av dem i armbrytning. 

 

Q86: Om du var tvungen att välja, vilken inriktning inom det militära skulle du välja?

A: Jag slår vad om att militären behöver en psykologisk coach, så jag väljer det.

 

Q87: Vilken tycker du är din bästa egenskap?

A: Min problemlösningsförmåga.

 

Q88: Om du vann en Grammy, för vilken typ av musik skulle det vara?

A: Oj, vad svårt! Jag lyssnar mycket på musik, men jag är kass på genres.

 

 

Q89: Om du vann en Oscar, för vilken typ av film skulle det då vara?

A: Troligtvis någon upplysande vetenskaplig dokumentärfilm.

 

Q90: Vilken är din favoritårstid?

A: Hösten

 

Q91: Vilken av de fyra årstiderna är viktigast för dig?

A: Hösten och våren.

 

Q92: Skulle du bli en mer framgångsrik konstnär eller sångare?

A: Svårt. Jag älskar att sjunga och jag älskar att måla, men ärligt talat så är jag betydligt bättre på att komponera musik och skriva texter än vad jag är på att vara inovativ gällande målandet, så jag väljer sångare.

 

 

Q93: Hur många år kommer du läsa på högskola/universitet?

A: Minst tre, sen får vi se vad som händer.

 

Q94: Har du någonsin opererats?

A: Nej.

 

Q95: Skulle du helst vara en professionell skatare eller en professionell fotbollsspelare?

A: Skatare får det bli då, trots att jag inte ens kan stå på en skateboard.

 

Q96: Vad tycker du om att samla på?

A: Kunskap.

 

 

Q97: Hur många olika samlingar har du?

A: Två: en med goda minnen och en med kunskap. Det som är bra med mina samlingar är att de ryms i min hjärna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards