Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Lär känna mig (akt 5)

Av fearanddream - 18 februari 2014 20:29

Brukar du titta på finalen av melodifestivalen?

 - Ja, det brukar jag. Den enda gången på året då jag tittar på TV ;-)

 

Vilken är din favoritmåltid på dagen?

 - Egentligen alla, fast av olika anledningar. Frukosten påverkar hur jag mår resten av dagen. Lunchen är så god och behövlig. Kvällsmaten mättar så att jag slipper vara hungrig resten av dagen. Men när jag tänker "middag", så tänker jag på riktigt god mat och det är ju något av det bästa som finns, så jag väljer middag då.

 

Gillar du att spela kort?

 - Jag är svårstartad när det gäller det, så det är inget jag saknar om jag inte gör det. Men om jag väl börjar så kan jag ha svårt att sluta för det är jäkligt roligt!

 

Vilken är din favoritmöbel?

 - Bokhyllan, för jag avskyr att inte kunna förvara saker på ett lite snyggt sätt.

 

Är du rädd för något djur? I så fall vilket djur och varför?

 - Jag är rädd för hästar. Jag tycker att hästar är remarkabelt vackra djur. Men jag är rädd för dem ändå. Har dåliga erfarenheter av möten med dessa djur, tyvärr. Har antingen blivit biten eller sparkad av hästar jag kommit nära.

 

Är du en gottegris?

 - Njae. Det beror på vad som menas med "gottegris". En godispåse kan räcka i en månads tid för mig, men däremot älskar jag nötter och mat.

 

Vilken är din favoritburgare på Max?

 - Kycklingmål classic. Egentligen borde jag bojkotta Max, eftersom de anställda blivit tillsagda att rösta blått i höst, men det är så mycket annat jag bojkottar, så jag skiter i det där.

 

Vilket är det fulaste ordet på svenska, och varför?

 - Ordet "charmig" låter hemskt fult tycker jag. Jag vill knappt ta det i min mun. Det låter så tungt och fult, som en jäkla ångvält som drar fram eller nåt. Dessutom tycker inte jag att ordet låter som det det betyder.

 

Vilken utsikt skulle du vilja ha från din balkong?

 - Ett stort fält mot väst, så jag kan se solen gå upp på morgonen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fearanddream - 29 april 2015 21:18

  Q1: Är du en innomhus- eller utomhusperson? A: Tråkigt svar, men faktiskt både och. Lever man här i Sverige så är det nog oftast så. Det beror liksom på väder och vind. Vore det alltid vår utan regn så skulle jag troligtvis bo utomhus dock. De...

Av fearanddream - 27 mars 2015 11:18

Hur du skriver en sammanfattning av en artikel   När du skriver en sammanfattning av en text eller liknande som du läst, så är oftast syftet att du ska visa läraren att du läst och förstått.  Hur du producerar en sammanfattning:     1. L...

Av fearanddream - 25 mars 2015 20:31

1. Färger existerar inte och om ett träd faller i skogen och ingen är där, så hörs det inte Låter konstigt? Absurt? Skrattretande och rent av dumt? Sanningen är att färger existerar inte där ute, utan det är strukturer i hjärnan som tolkar olika tä...

Av fearanddream - 15 mars 2015 16:43

50 tricks för att plugga bättre, snabbare och med mindre stress   1. Visualisera Grejen här är att du vill omvandla teoretisk information till bilder. Om du kämpar med att förstå ett koncept, är visualisering en bra teknik att bärja med.   ...

Av fearanddream - 7 mars 2015 21:05

Hur kan man komma fram till vilken som är ens lärstil? I slutändan vill du kanske anlita en konsult för råd gällande lärstilar, men så länge kan du ta ett snabbtest på http://homeworktips.about.com/od/homeworkhelp/a/lstyleqz.htm Du kan också lära ...

Presentation


On board!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards